Якісна середня освіта - шанс, що даться раз у житті : дев’ятий випуск онлайн-платформи «Територія громади: чесно та експертно»


Для чого потрібна оптимізація шкільних мереж у громадах та що означає якісна середня освіта? Ці питання стали основними під час дев’ятого випуску онлайн-платформи «Територія громади: чесно та експертно», яку організовує Громадське партнерство "За прозорі місцеві бюджети". Запрошені фахівці: Айдер Сеїтосманов, експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», Артем Чайковский, експерт з питань освіти «Причорноморського центру політичних і соціальних досліджень» і Олег Фасоля, експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», кандидат педагогічних наук, - що разом з представниками громад обговорили розвиток сучасної системи середньої освіти, засади формування ефективних освітніх мереж та відповіли на питання глядачів у прямому етері. 
 
 
Як наголосили учасники платформи, оптимізація є управлінським елементом створення шкільної мережі для надання якісних освітніх послуг, і на цей процес треба дивитися в довгостроковому вимірі. «Безумовно, є результати, які можна отримати відразу, але найголовніше думати про те, що громада і кожна родина в цій громаді, учні в цих родинах отримають, скажімо, через п’ять років? Яким буде рівень їхньої освіти? І це довгостроковий результат, який потребує стратегічного погляду всіх учасників процесу, зокрема і батьків», - зауважив Айдер Сеїтосманов.
 
Про важливість надання освітніх послуг у громадах високої якості говорив і Олег Фасоля: «Середню освіту людина отримує раз в житті, і тому треба зробити все, щоб вона була успішною і якісною. Бо іншого шансу уже не буде. Але, на жаль, дуже часто процес формування шкільних мереж зводиться лише до оптимізації і, як це дехто помилково розуміє, просто до закриття закладів освіти. Але ми маємо говорити про модернізацію та створення ефективних шкільних мереж задля забезпечення якісних освітніх послуг. Я глибоко переконаний, що кожна дитина незалежно від місця народження має право стати успішною, і саме тому треба розуміти, що головна причина формування ефективних освітніх мереж – це підвищення якості надання освітніх послуг, а не щось інше».
 
 
На думку освітян-учасників онлайн-платформ, двома головними принципами оптимізації є прозорість дій і пошук консенсусу між основними зацікавленими сторонами. «Оптимізація освіти – це не емоції, хоча нерідко відбувається якраз навпаки. Взагалі тема освіти в останні роки є провокативно-маніпулятивною. В медіапросторі областей України постійно з'являється велика кількість повідомлень, що не відповідають дійсності. Зокрема, традиційною є тема закриття шкіл взагалі, постійний міф про «Нема школи – нема села», хоча якраз навпаки: села нема там, де нема дітей. Тож, за умов майже повної відсутності просвіти з цієї теми, й виникають конфлікти, учасники яких оперують не фактами, а емоціями, не маючи жодних даних. І це не сприяє, м’яко кажучи, ефективному вирішенню питання та оперативним змінам на користь дітям», - розповів Артем Чайковський.
 
Переглянути свіжий випуск можна тут: https://www.facebook.com/watch/live/?v=245200257368796&ref=watch_permalink
Подивитися всі випуски "Території громади": https://www.facebook.com/watch/729382763916862/1246307405807241
Більше читайте на сайті: http://probudget.org.ua/.../serednyu-osvitu-lyudina.../

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Берислав: зустріч з владою. «Громадське коло навколо Бериславської громади: стань архітектором відновлення».

Підсумкова діалогова Платформа в Бериславській громаді: надбання та перспективи